Poprawa jakości powietrza w Subregionie Kędzierzyńsko-Strzeleckim – Etap II
03- Gospodarka niskoemisyjna
03.01 – Strategie niskoemisyjne
RPOP.03.01.01-16-0002/17-00
15.02.2018
20 152 529,01 zł
16 384 169,93 zł
Gmina Kędzierzyn - Koźle
21.12.2017 – 29.08.2019
Przedmiotowy projekt jest kontynuacją będącego w realizacji projektu pn. Poprawa jakości powietrza w Subregionie Kędzierzyńsko-Strzeleckim realizowanego zgodnie z umową nr RPOP.03.01.01-16-008/16-00 w ramach poddziałania 3.1.1 Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych RPO WO 2014-2020. Przedmiotem projektu będzie infrastruktura służąca obsłudze pasażerów zapewniająca m.in. interaktywną informację pasażerską, zakup i uruchomienie e-usług oraz zakup 19 nowych autobusów o łącznej pojemności 1.113 miejsc siedzących i stojących, w tym: Dla PKS Strzelce Opolskie 773 miejsc: 2 szt. autobusów Mini, 6 szt. autobusów MIDI, 5 szt. autobusów MIDI w części niskopodłogowej, 2 szt. autobusów MAXI, Dla Gminy Kędzierzyn-Koźle 340 miejsc: 3 szt. autobusów z silnikami diesla, 1 szt. autobus hybrydowy. Zakupione autobusy będą spełniać graniczne warunki w zakresie emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz zadymienia spalin zawartych, w normie Euro 6. Przedmiotowa inwestycja wynika z Planów Gospodarki Niskoemisyjnej gmin, na których będą świadczone usługi transportu publicznego przez zakupiony tabor, które należą do Subregionu Kędzierzyńsko-Strzeleckiego i są to: Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie, Ujazd, Leśnica, Zawadzkie, Jemielnica. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie dostarczać dyspozytorom oraz osobom zarządzającym transportem w czasie rzeczywistym informacje o pozycji poszczególnych pojazdów i ich relacji do rozkładów jazdy. Umożliwi to usprawnienie procesów zarządzania eksploatowanymi autobusami. Rozbudowa systemu przyczyni się do: - integracji systemów PKS w Strzelcach
Opolskich i MZK w Kędzierzynie-Koźlu, - podniesienia poziomu wizerunku przewozów realizowanych przez Wnioskodawcę i Partnera, - zahamowania niekorzystnego trendu rezygnacji z komunikacji publicznej na rzecz komunikacji indywidualnej w wyniku dostarczenia pasażerom lepszej jakości informacji o podróżach.
p | w | ś | c | p | s | n |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|