Biuletyn Informacji Publicznej

  • Urząd Miasta
  • Urząd Miasta

Komercyjne testy na obecność wirusa SARS-CoV-2

W oparciu o liczne zapytania Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej informuje o możliwości wykonywania testów na obecność wirusa SARS-CoV-2. Koszt pobrania wymazu wynosi 340 zł.

Poniżej przedstawiamy zbiór informacji opracowany przez kozielski szpital, które mogą być pomocne w podjęciu decyzji o przeprowadzeniu testu dla siebie bądź bliskich.

  • Dlaczego warto wykonać taki test w naszym laboratorium?

- Posiadamy doświadczenie kliniczne i kompetencje w zakresie wykonania takiego testu.
- Jesteśmy rekomendowanym laboratorium na stronie Ministerstwa Zdrowia.
- Poprawnie przeszliśmy weryfikację w PZH w Warszawie, co daje nam prawo wykonywania tego typu badań.
- Od momentu pobrania wymazu do momentu wykonania testu upływa krótki czas, co podnosi wiarygodność wyniku
- W razie konieczności jesteśmy w stanie zaoferować fachową opiekę i poradę.
- Przestrzegamy procedur bezpieczeństwa, nie tylko wynikających z norm, ale i naszego doświadczenia jako szpitala z oddziałem jednoimiennym, a dot. postępowania z Pacjentem.
- Zapewniamy dyskrecję.

  • Z jakim rodzajem testu mamy do czynienia – genetycznym czy serologicznym?

Test przeprowadzony w naszym laboratorium jest testem genetycznym (molekularnym), gdzie materiał do badania jest uzyskiwany z wymazu z nosogardła. Jest to test posiadający odpowiednie certyfikaty CE i medyczne świadectwa dopuszczenia oraz jest wykonywany przez wykwalifikowany personel. Wykonujemy jednocześnie na życzenie testy immunologiczne (serologiczne) z krwi na obecność przeciwciał koronawirusa. Rodzaj testu określamy w konsultacji z Państwem. Należy jednak pamiętać, że tylko test genetyczny oraz obraz kliniczny jest jednoznacznym potwierdzeniem zakażenia COVID-19.

  • Jaki czas musi upłynąć od potencjalnych objawów (potencjalnego momentu zakażenia) do badania?

Z punktu widzenia poprawności wyniku najbardziej optymalny czas wykonania badania to 7 doba od ewentualnego kontaktu z osobą zakażoną lub w momencie wystąpienia objawów (wg schematu: 4-7-12 doba).

  • Gdzie badanie jest przeprowadzane – w przychodni, szpitalu, domu?

Ze względów diagnostycznych oraz bezpieczeństwa zarówno Państwa, jak i personelu pobranie tzw. „wymazów” ma miejsce w specjalnie przystosowanej do tego celu przestrzeni tzw. „punkcie wymazowym”. Punkt ten mieści się na terenie przychodni z osobnym wejściem przy ulicy 24 kwietnia 7 (z tyłu przychodni). Bezpośredni numer telefonu to 77 406 26 17, czynny w godz. 8.00-11.00 oraz 15.00-19.00. Badany wypełnia odpowiednią ankietę oraz wpisuje dane i podpisuje odpowiednie zgody na przetwarzanie danych osobistych tzw. RODO.

  • Ile trzeba oczekiwać na wynik?

Czas oczekiwania na wynik testu to obecnie 24 godziny. Czas ten każdorazowo będzie Państwu podawany w momencie badania.

  • Jaka jest droga uzyskania informacji o wyniku?

Wynik badania wysyłamy w sposób zaszyfrowany pocztą elektroniczną (e-mailem). Ujemny wynik można także odebrać osobiście następnego dnia w punkcie wydawania wyników. Kontakt do laboratorium pod nr tel.: 77 406 24 36 lub 77 406 24 42.

  • Jak wykonuje się pobranie materiału do badań?

Jak wskazuje doświadczenie i konieczność diagnostyczna, pobór wymazu obwarowany jest pewnymi wymogami. Zalecenia te zapewniają wiarygodność wyniku. Do 3 godzin przed badaniem nie należy: jeść ani pić, myć zębów, zażywać leków wziewnych. Należy powstrzymać się od palenia tytoniu na 60 minut przed badaniem.

  • Czy jeśli chcę przebadać większą ilość osób to dostanę rabat?

W przypadku konieczności przeprowadzenia badań komercyjnych u większej ilości osób oraz negocjacji ceny badań należy się zwrócić bezpośrednio do Działu Świadczeń Zdrowotnych i Dokumentacji Medycznej, email: nadzor@e-szpital.eu, telefon: 77 40 62 547.

  • Czy mam zapewnione bezpieczeństwo przy pobieraniu materiału?

W miejscu poboru próbek do badań są zachowane wszelkie warunki bezpieczeństwa wg ścisłych wskazań Ministerstwa Zdrowia i wg naszej praktyki. Personel jest wyposażony we właściwą odzież ochronną, a w pomieszczeniu cały czas działa specjalistyczna dezynfekująca lampa przepływowa oraz jest zapewniona ciągła dezynfekcja. Powoduje to, że ryzyko transmisji wirusa jest tam praktycznie zerowe. Jest bezpiecznie.

  • Czy można się umówić na konkretną godzinę badań czy trzeba czekać w kolejce?

Ze względu na zmienną liczbę wykonywanych codziennie testów umówienie się na konkretną godzinę jest bezcelowe. Punkt pobrań działa tylko w określonych godzinach codziennie (8.00-11.00 oraz 15.00-19.00) i z doświadczenia wynika, że nie stwarza to dodatkowej konieczności regulacji. Oczywiście można przed wykonaniem testu zasięgnąć dodatkowych informacji pod podanym wyżej nr telefonu.

  • Czy test można wykonać u dzieci?

Tak, wykonujemy testy również dzieciom. Ze względu na doświadczenie kliniczne mamy zapoznany z procedurą personel.

  • Czy dostaję/pobieram wyniki badań do wydruku?

Wyniki przesyłamy na podany adres e-mail (wymagany) z odpowiednią instrukcją jak odczytać wynik lub ujemny wynik przekazujemy tradycyjnie, osobiście w Punkcie Wydawania Wyników.

  • Jakie są godziny pobrań materiału?

Punkt pobrań jest czynny codziennie (7 dni w tygodniu) pomiędzy godziną 8.00 a 11.00 oraz 15.00 a 19.00 na terenie przychodni w odizolowanym pomieszczeniu z osobnym wejściem przy ulicy 24 kwietnia 7 (z tyłu przychodni). Bezpośredni numer telefonu do punktu to 77 406 26 17 (8.00-11.00 oraz 15.00-19.00).

  • Jak mogę zapłacić za test?

Zalecamy bezkontaktową płatność kartą płatniczą lub telefonem, ze względów bezpieczeństwa. Jednak w przypadkach awaryjnych przyjmiemy płatność gotówką.

Do pobrania: 
ZałącznikWielkość
PDF icon testy_covid_19_informacja.pdf467.14 KB

Kalendarz wydarzeń

p w ś c p s n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Najbliższe wydarzenie

Brak nadchodzących wydarzeń

Brak nadchodzących wydarzeń

Pokaż panel załatw sprawę
Pokaż panel Facebook
Pokaż panel YouTube
Show Instagram panel