Biuletyn Informacji Publicznej

2019: Przełomowy rok w mieście

30.12.

Przedstawiamy kalendarium najważniejszych miejskich wydarzeń we wszystkich miesiącach 2019 roku, a także podsumowujący felieton prezydent Sabiny Nowosielskiej:

Za nami 12 miesięcy wytężonej pracy. Mam z tego powodu sporo satysfakcji, bo w tym czasie doprowadziliśmy do końca wiele kluczowych dla miasta inwestycji. Przesadzam? Raczej nie.

Oddaliśmy do użytku kompleks basenów w Azotach, wybudowaliśmy od podstaw przedszkole, powstało wyczekiwane od lat hospicjum, oba w Kłodnicy. Wyremontowaliśmy kozielski rynek, targowisko na ul. Damrota w Śródmieściu, Żłobek nr 3 na Pogorzelcu. Nową, wygodniejszą siedzibę znalazł tam „Promyczek”. Więcej miejsca i historycznego klimatu w zamkowych piwnicach ma teraz nasze kozielskie muzeum. Ciepła i kolorowa zrobiła się też Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19 na osiedlu Piastów.Zmieniamy na korzyść estetykę miasta. Oko cieszą zwłaszcza koziołki, lokomotywa przy dworcu PKP w Śródmieściu, skwer przy tamtejszej pływalni, kilka wyremontowanych ulic. Pewne rzeczy lepiej widać, bo wymieniliśmy oświetlenie na znacznie lepsze i bardziej ekonomiczne ledowe.

Zyskali strażacy i sportowcy. Druhowie w Kłodnicy jeżdżą teraz na akcje nowym wozem, który garażują w rozbudowanej remizie. Za niedługo taką samą historię będą mogli opowiedzieć strażacy z Miejsca Kłodnickiego. Kto pamięta, jak wyglądał stary barak na stadionie w Blachowni i porówna go z obecnymi błyszczącymi nowością szatniami, na pewno zauważy różnicę. Przybyło kilka nowych, ekologicznych autobusów, czekamy na kolejne. Bardzo przydatne okazały się tablice informacyjne na przystankach, a zielona wersja jednego z nich na osiedlu Zachód została bardzo ciepło przyjęta przez mieszkańców. Pozyskaliśmy kolejnego inwestora. Koreański Foosung zagospodaruje prawie 20 hektarów Pola Południowego, w swojej fabryce zatrudni 150 osób, zainwestuje co najmniej 370 milionów złotych.

Uff... Było co wyliczać, a to przecież tylko najważniejsze inwestycje, trwające przez wiele miesięcy. Prócz nich zostało zrealizowanych wiele mniejszych zadań. Zainwestowaliśmy w mieście i dla mieszkańców wiele milionów złotych, z których sporą część stanowiły pozyskane przez gminę dofinansowania. I… będziemy to robić nadal! Dla miasta warto!

Sabina Nowosielska
Prezydent Kędzierzyna-Koźla

Show settle the matter panel